Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Individualizace při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na 1. stupni základní školy s ohledem na současné trendy ve vzdělávání
Růžičková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá individualizací při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na obrat ve vzdělávání, který nastal s příchodem reformní pedagogiky a přinesl snahy o změnu výuky, diferenciaci žáků a učiva, individualizaci učení i mimořádné vzdělávací projekty. V textu jsou utříděny poznatky z obecné pedagogiky, na které navazují principy, zásady a podněty oborové di- daktiky týkající se výuky hudební výchovy. Zároveň jsou uvedena specifika, která hudební výchovu odlišují od ostatních předmětů a mají vliv na proveditelnost individualizace nebo volbu vhodných metod. Chronologické uspořádání poznatků z obecné i oborové didaktiky je završeno popisem si- tuace v současné škole. Pro tu je charakteristická "pestrá třída", ve které se společně učí žáci různě nadaní, z rozdílně situovaných rodin, s nestejným vztahem ke vzdělání, hudbě a kultuře či mluvící odlišným mateřským jazykem. Zpracování tématu zohledňuje současné trendy ve vzdělávání (formulované ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+), které akcentují individualizaci výuky a poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací o použí- vání individualizace při hodinách...
Individualization, differentiation, and personalization in mathematics in the Czech Republic through three different approaches: Scheme-oriented, Child-centred, and Undesignated
Brožová, Miroslava ; Coufalová, Jana (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Rowland, Tim (oponent)
Cílem p edkládané práce bylo popsat, zda a jak jsou uplat ována individualizace, diferenciace a personalizace ve vybraných programech, jejich principech, u itelských p esv d eních a praktikách ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy. Za ú elem sb ru dat bylo vybráno šest u itel se t emi odlišnými p ístupy k výuce - výuka orientovaná na budování schémat, pedocentricky orientovaná metoda a nevyhran ný p ístup hlavního vzd lávacího proudu v eské republice. V teoretické ásti práce byly definovány základní pojmy a vymezeny všechny t i vybrané p ístupy k výuce. V experimentální ásti byly na pozadí charakteristik individualizace, diferenciace a personalizace interpretovány epizody z rozhovor o p esv d eních a praktikách sledovaných p i výuce. Z praktik bylo konkrétn popsáno užití u ebnic a zadávání domácích úkol . Ukázalo se, že u itelé ve výuce orientované na budování schémat i u itelé pedocentricky orientované metody využívají p i výuce prvky individualizace, diferenciace i personalizace. U u itel v nevyhran ném p ístupu hlavního proudu se objevuje individualizace. Analýza ve všech sledovaných oblastech u vybraných u itel nazna uje, které z charakteristik p evažují u jednotlivých u itel a p ístup (v Hejného metod , montessoriovské metod a nevyhran ném p ístupu).
Odůvodňování trestů krajskými soudy
Forman, Petr ; Drápal, Jakub (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Odůvodňování trestů krajskými soudy Abstrakt Tato diplomová se věnuje otázce dostatečnosti odůvodňování trestů krajskými soudy. V rámci teoretické části se především zaměřuji na argumentaci pro nezbytnost řádného odůvodnění trestů, které vyplývá jak ze zákona, tak ze základních právních principů. Dále se zabývám odůvodněním trestu v kontextu našeho právního řádu, ale i judikatury Evropského soudu pro lidská práva, a také jeho účely, náležitostmi a vadami. V neposlední řadě se pokouším představit způsob, který by pomohl minimalizovat typické vady odůvodnění. Teoretická část tedy postupně odpovídá na následující otázky ohledně odůvodňování: Zda vůbec odůvodňovat, co o odůvodnění říká zákon, teorie a judikatura, proč odůvodňovat, jak neodůvodňovat a jak odůvodňovat. Kompletně tedy pokrývá veškeré důležité aspekty odůvodňování trestů včetně častých argumentů pro i proti různým druhům odůvodňování. V empirické části představuji analýzu 300 rozhodnutí krajských soudů, kdy byla položena tato výzkumná otázka: "Je odůvodňování trestů krajskými soudy dostatečné?". Tato otázka zahrnuje různé podotázky a aspekty, které byly během analýzy zaznamenávány za použití metody obsahové analýzy. Navazuji tak na předchozí studii, která za pomoci stejné metodologie zkoumala týž předmět, ovšem na úrovni okresních soudů. Cílem této...
Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi
PELTANOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou inkluze a jejími didaktickými specifiky edukace ve vyučování, která jsou navázána zejména na vyhlášku č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Pohled je zaměřen zejména na pedagoga chápaného jako důležitého účastníka inkluzivního vyučování. Tématy této práce se tak stává porovnání inkluzivního modelu výuky zaměřeného na pedagoga s tradičním vzděláváním. Teoretická část je věnována představení inkluze jako takové a následnému srovnání výuky bez a s inkluzivní tendencí. Tato komparace je zaměřena na komplexní vnímání pedagoga v procesu vzdělávání. Praktická část sleduje změny či tendence učitelů při samotné edukaci. Z potřeby hlubšího poznání této problematiky je zvolen kvalitativní design s metodou sběru dat rozhovoru. Ke zkoumání je využita vícepřípadová studie se 4 participanty.
Využití diferenciace a individualizace ve výuce cizích jazyků
VOPÁLENSKÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá tématem využití diferenciace a individualizace ve výuce cizích jazyků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na pojmy diferenciace a individualizace, jejich historii a zejména na osobnost Václava Příhody a jeho pojetí individualizace a diferenciace ve výuce. Zabývá se také pojetím diferenciace a individualizace v současném základním vzdělávání. Praktická část je zpracována na základě kvalitativního výzkumného šetření formou rozhovorů, které následovaly po realizované výuce německého jazyka s využitím diferenciace a individualizace na vybrané škole. Cílem práce je hledat odpovědi na otázky, jak reflektují tento způsob výuky samotní žáci, jak na tento způsob výuky nahlížejí učitelé a asistentka pedagoga přítomna v hodinách jako nezávislý pozorovatel.
Tiny House - Důvody a překážky bydlení v malém prostoru
Pospíšilová, Veronika ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá fenoménem tiny house, tedy malými funkčně zařízenými stavbami. Teoretická část práce na základě rešerše literatury představuje tuto stavbu i sociální a architektonické hnutí, které se kolem tohoto způsobu bydlení vytvořilo. Hnutí propaguje žití na malém prostoru, omezování spotřeby a větší environmentální šetrnost jakožto prostředek ke zvýšení kvality života (Anson, 2014). Empirická část se zaměřuje na obyvatele těchto staveb na území České republiky. Klade si za cíl porozumět, co bylo důvodem k pořízení domku, dále pak jaká pozitiva a negativa bydlení přináší. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a analýzy sekundárních dat, práce dochází k závěru, že se jedná především o biografické řešení systémového rozporu, kterým je krize bydlení (Beck, 2011). Na výsledné podobě tohoto řešení se podílejí panující kulturní normy v oblasti bydlení. Tiny house tak nemá být zhmotněním protestu proti současnému systému, spíše individuálním vypořádáním se s jeho nefunkčností. Vlastnictví domku přináší obyvatelům pocit jistoty, klidu, větší finanční nezávislost i prostor pro revizi hodnot. Zároveň se snižuje jejich ekologická stopa (Saxton, 2019). Domek na druhou stranu vytváří náročnější podmínky pro soužití více osob. Zároveň se jeho obyvatelé musí často potýkat se skepsí ze strany okolí i...
Individualizace v hodinách prvouky na 1.stupni ZŠ
Procházková, Hana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce má teoreticko-empirický charakter s těžištěm v empirické části. Východiskem pro řešení je aktuální požadavek na kompetentnost učitele primární skupiny pracovat s diferenciovanou skupinou žáků, zohledňovat rozdílné vzdělávací potřeby v rámci plánování, realizace i reflexe vyučování. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem naplňují učitelé primární školy tento požadavek v hodinách prvouky. Popsat a zhodnotit naplňování tohoto požadavku při realizaci konkrétního tematického celku u několika učitelů. Pro naplnění cílů jsou využity metody obsahové analýzy, dotazování a přímého pozorování výuky. Klíčová slova Individualizace, diferenciace, prvouka, učitel primární školy, plánování vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diferenciace výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1.stupeň ZŠ
Svobodová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Práce se zabývá diferenciací výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1. stupeň základní školy. Jejím cílem je popsat podmínky a podoby diferenciace výuky tak, jak jsou zakotveny ve školních vzdělávacích programech vybraných pražských škol a ověřit, zda a jakým způsobem jsou v praxi naplňovány. Zaměřuje se převážně na péči o skupiny žáků, pro které je diferenciace značně žádoucí a kteří jsou běžně vzděláváni na základních školách. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu v podobě kazuistik vybraných pražských základních škol, jejich školních vzdělávacích programů a realizace diferencované výuky v praxi. Kazuistiky obsahují popis funkčních a vyzkoušených modelů individualizace a diferenciace v práci těchto škol. Z organizačních schémat diferenciace, tak jak jsou popsány v teorii, jsou v praxi používány nejčastěji kombinace diferenciace vnitřní - v rámci kmenových tříd - individualizací nebo i skupinově (někdy za pomoci asistenta pedagoga), a skupinové diferenciace vnější, nejčastěji vznikající za účelem zvláštní péče, ať už o skupiny žáků se specifickými vzdělávacími potřebami nebo žáky nadané. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, nadané dítě, školní vzdělávací program, žák se speciálními...
Spolupráce mezi učitelem a rodiči na počátku školní docházky
Mendová, Monika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou - školou, jejich významem na počátku školní docházky, přínosem v oblasti individualizace potřeb dítěte a vzdělávacích pokroků. Akčním výzkumem hledám odpověď na otázku za jakých podmínek má spolupráce s rodiči pozitivní vliv na učební pokroky dítěte a v jednotlivých kazuistikách žáků popisuji efektivní formy spolupráce, které přispívají k naplňování principu individualizace ve vzdělávání dětí. Dalšími metodami využitými v rámci akčního výzkumu jsou: rozhovor, emailová korespondence, pozorování, vedení záznamů, tripartitní setkání, vystoupení, hodnocení. Během výzkumu se podařilo navázat spolupráci se všemi rodiči žáků jazykového kurzu a zároveň individualizovat jejich potřeby s ohledem na rozumové schopnosti i domácí zázemí. Zjistila jsem, že rodiče jsou ochotni spolupracovat, pokud k tomu učitel dokáže vytvořit podmínky nejen na půdě školy, ale především zda dokáže volit vhodné strategie a formy spolupráce s ohledem na domácí podmínky žáka. Přínos této práce spatřuji v realizaci přístupu zaměřeného na dítě a jeho individuální rozvoj a v ověření různých forem spolupráce s rodiči, které mají pozitivní vliv na vzdělávání dětí na počátku školní docházky. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina - škola, dítě, spolupráce, individualizace, akční výzkum, kazuistiky žáků

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.